Äppelvåfflor



Jag älskar pannkakor och våfflor av olika slag men det blir sällan av att göra då jag tycker att det tar sådan tid. Dessutom är det ingen bra mat för mig för det mättar bara för stunden och sen blir jag snart hungrig igen trots att jag ätit massor redan. Dessa är lite matigare och håller mättnaden lite längre då de är gjorda även på grahamsmjöl och fiberhavregryn. Så ät och njut!

Äppelvåfflor - ca 10-12 stycken
2 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
1 dl fiberhavregryn
7 dl mjölk
1/2 tsk salt
2 ägg
1 rivet äpple
2 msk flytande margarin

Blanda vetemjöl, grahamsmjöl, havregryn och salt i en bunke. Tillsätt hälften av mjölken och vispa till en slät smet. Vispa ner resten av mjölken, äggen och fettet. Riv äpplet och blanda ner i smeten. Hetta upp våffeljärnet och grädda våfflorna. Servera gärna med kanelgrädde (vispgrädde blandat med ganska mycket kanel) och stekta äppelbitar.

Receptet kom från början härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0